Сенситивні періоди

У справі виховання дитини важливо розуміти нюанси і особливості розвитку в певний момент віку. Це називається сенситивними періодами дитини, які вперше описала Марія Монтессорі. Серед них основними є:

  1. Період сприйняття порядку (від 0 до 3 років). Дотримання чистоти — один з принципів методу. Дітей вчать не тільки класти іграшки на місце, але і, наприклад, витирати за собою пролиту воду, підмітати розсипану крупу, мити посуд і брати участь в загальному прибирання.
  2. Період розвитку рухів і дій (від 1 до 4 років). Час дитячих майданчиків, сходів, гірок та гойдалок. Коли дитина повинна активно розвивати коррдінацію і зміцнювати різні групи м’язів, які допоможуть йому в майбутньому.
  3. Період сенсорного розвитку (від 0 до 5,5 років). Тривалий період, коли дитина пізнає світ через звуки, запахи і відчуття. У цей час формуються його уявлення про колір, форму, розмір і так далі.
  4. Період сприйняття маленьких предметів (від 1,5 до 5,5 років). Мова саме про дрібну моторику дитини. Монтессорі пропонувала використовувати найпростіші матеріали: перекладати намистини, квасоля, горох і іншу крупу, нанизувати намистини на шнурки, збирати пазли.
  5. Період мовного розвитку (від 0 до 6 років). Якщо дитина не говорить в свій перший рік — нічого страшного. Дитяча мова розвивається аж до шести років. Допомагають в цьому плані картки, наочні предмети, книжки. І, звичайно, присутність поруч дорослого — батьків або вихователя.
  6. Період розвитку соціальних навичок (від 2,5 до 6 років). В цей час дитина вчиться нормам спілкування та поведінки в суспільстві. Але при цьому насильно змушувати дитину вітатися або бути ввічливим — немає сенсу.

Як ви бачите, сенситивні періоди накладаються один на одний, чим формують унікальну та складну картину особистості дитини. Але знання про ці періоди та відповідні вчасні заходи обов’язково принесусть свої плоди, і невдовзі ви зможете побачити, яких успіхів домоглася ваша дитина!

Про геометрію

Геометричні тіла — це матеріал для розвитку стереогностичного відчуття, коли через дотики дитина навчається сприймати об’ємну форму. Чому ж спеціалістами Монтессорі-методики були розроблені саме ці геометричні фігури? Бо це є також опосередкованою підготовкою дитини до вивчання геометрії в майбутньому.

Зазвичай з цими тілами працюють, сортуючи їх. Дитині за допомогою дорослого треба знайти принцип, систему сортування за певними ознаками. Це може бути наявність або відсутність граней, статичність або рухливість, наявність симетрії або її відсутність. В процесі роботи дитина спостерігає схожість або відмінність певних характеристик та мислячи образно, модулює просторову трансформацію об’єкту: від куба до паралелепіпеда, від паралелепіпеда до циліндра і так далі.

Опановуючи цей матеріал та вивчаючи прості геометричні форми, у дитини розвивається системне мислення, просторова уява, послідовність та логіка. Основна ж мета знайомства з геометричними тілами — це пізнання дитиною навколишнього світу. За допомогою такого матеріалу, ми вчимо дітей бути уважнішими до навколишнього світу і помічати його властивості.

Дістань горішок!

Звичайна кухня — джерело унікального сенсорного досвіду?‍?

Деякі батьки лякаються контакту малюка й «дорослого» кухонного приладдя. Але вони й гадки не мають скільки користі може принести дитині той чи інший інвентар.

Ось візьмемо, наприклад, горіхокол. Це ж просто казка, а не прилад! Звичайно, тут дитині треба докласти неабияких зусиль. Але вона ладна на все аби дістатися смачненького горішка!

В результаті ми спостерігаємо цілеспрямовану самостійну людину, яка шляхом проб та помилок, дістається поставленої мети! А в процесі роботи прокачує свої сенсорні навички, логіку дій, тренує м’язи та дрібну моторику. Profit✔️

А після цієї корисної та смачної вправи можна разом і Лускунчика почитати!?‍♂️

ДО ШКОЛИ ГОТОВІ!

Добра підготовка до школи — один з головних батьківських запитів.

В нашому Монтессорі-садку ця підготовка, зокрема вміння читати та писати, базується на тактильному досвіді. Ще у трирічному віці дитина знайомиться з сенсорною основою літери — звуком, а вже після цього успішно пройденого етапу, підходить до вивчення графічного втілення звуку — букви.

Дитина не тільки бачить двокольорові літери (голосні — червоні, приголосні — блакитні), а спочатку пробує на дотик їхню шорстку поверхню, поєднуючи звук з символом, тактильно його запам’ятовуючи. Потім тренується відтворити символи власноруч: обводить пальчиком, малює на піску, пише на папері. А вже наступним етапом для дитини стає рухомий алфавіт. Ось як у дівчаток на відео!

Цією методикою ми вбиваємо цілу купу зайців:
? розвиваємо дрібну моторику;
? тренуємо м’язову пам’ять (ручки пам’ятають!);
? рівномірно розділяємо навантаження на обидві півкулі мозку;
? ефективно навчаємося через гру.

Дитина росте в середовищі, яке кожним об’єктом допомагає їй запам’ятати букви, скласти з них слова, слова в речення, а речення в свій перший письмовий твір.
В результаті методики Монтессорі діти демонструють прекрасні результати в читанні та письмі та повну готовність до школи.

Залишилося тільки рюкзак купити!

Мальчишки нашли занятие по душе.

Оказалось, что доски, пила, гвозди — очень занимательные вещи. Из них можно сделать практически все что угодно. Ребята не на шутку увлеклись такой, на первый взгляд, не детской работой. Мы с удовольствием поддержали их интерес. И в скором времени увидим, что же у них получилось. Следите за результатами вместе с нами.